مذاکرات وزير خارجه سوريه در تهران
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو وبلاگ



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 17
بازدید دیروز : 99
بازدید هفته : 478
بازدید ماه : 476
بازدید کل : 85816
تعداد مطالب : 106
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

اتحاد با امام
راههای جلوگیری از نفوذ دشمنان
مذاکرات وزير خارجه سوريه در تهران
صالحي: عواقب اقدام نادرست درباره بحران سوريه دامنگير همه خواهد شد
خراسان - مورخ دوشنبه 1391/05/09 شماره انتشار 18180
نويسنده: گروه سياسي political@khorasannews.com

کمتر از دو روز از پايان سفر يک هيئت بلندپايه سوري به تهران، «وليد معلم» وزير خارجه سوريه روز گذشته براي رايزني با مقامات ارشد جمهوري اسلامي ايران وارد تهران شد و با علي اکبر صالحي و سعيد جليلي وزير خارجه و دبير شوراي عالي امنيت ملي کشورمان ديدار و گفت و گو کرد. صالحي در کنفرانس خبري مشترک با وليد معلم با بيان اين که «رژيم صهيونيستي به دنبال توسعه و ايجاد ناامني در سوريه است» نسبت به عواقب اقدامات کشورهاي منطقه بر ضد سوريه هشدار داد و گفت: «يقينا عواقب آن دامنگير همه خواهد شد و ما حتي نمي توانيم ابعاد عواقب سوء آن را اکنون به طور دقيق پيش بيني کنيم.» وليد معلم نيز با بيان اين که طرح کوفي عنان تنها راه مناسب براي حل بحران سوريه است، افزود: «هر کسي که در سوريه سلاح خود را به زمين بگذارد و دستش به خون کسي آلوده نباشد به سرعت آزاد مي شود.» معلم در ادامه ديدارهايش با سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي نيز ديدار و گفت وگو کرد. اين دومين هيئت سوري است که ظرف چند روز گذشته به تهران سفر کرده است. مشروح اين گزارش در پي مي آيد.

صالحي: توطئه اي عليه سوريه چيده شده است

وليد معلم، وزير خارجه سوريه که به منظور ديدار با مقامات کشورمان به تهران سفر کرده است با حضور در وزارت خارجه ايران با علي‌اکبر صالحي، وزير خارجه ايران ديدار کرد. به گزارش ايسنا، علي‌اکبر صالحي، وزير امور خارجه کشورمان در نشست مطبوعاتي مشترک با وليد معلم، وزير خارجه سوريه سخن مي‌گفت، خاطرنشان کرد: انکار نمي‌کنيم که مردم سوريه حق دارند مانند همه ملت‌هاي ديگر از تمامي حقوق شهروندي يک کشور آزاد برخوردار باشند اما بايد گفت توطئه‌اي عليه سوريه چيده شده است که مواضع و نظرات رژيم صهيونيستي عليه سوريه به وضوح آن را نشان مي‌دهد و پيشتاز همه توطئه‌آفريني‌ها و برکناري دولت سوريه و به هم‌ريختگي وضع در سوريه، رژيم صهيونيستي است و تعجب مي‌کنم جايي که رژيم صهيونيستي اين‌چنين در مورد سوريه موضع‌گيري مي‌کند چگونه است که برخي کشورهاي ديگر در اين مورد خاص کاملا هم‌موضع رژيم صهيونيستي هستند. او افزود: اينجاست که ما به نظريه توطئه پي مي‌بريم.

 

بايد اجازه بدهيد دولت و رئيس جمهور سوريه به قولش عمل کند

صالحي در عين حال افزود: قبول داريم عده‌اي از مردم سوريه ممکن است براي ايجاد تغييراتي حرکت کرده باشند و رييس‌جمهور و دولت سوريه هم نسبت به اين خواسته‌هاي مشروع مردم اعلام آمادگي کرده و پاسخ داده است. قانون اساسي جديد تدوين شده و موضوع تعدد احزاب و انتخابات مجلس نيز در دستور کار قرار گرفت و انجام شد. ممکن است برخي بگويند اين اقدامات در شرايط عادي انجام نشده است. بايد گفت اجازه و فرصت دهيد که همان قولي که دولت و رييس‌جمهور سوريه به مردمش داده است بتواند آن را عملياتي کند، اما متاسفانه روز به روز بر دامنه توطئه در سوريه افزوده مي‌شود. هيچ فرصتي نمي‌خواهند بدهند اما از سوي ديگر به وضوح مي‌بينيم که اين توطئه‌اي از جانب چند کشور به طور ددمنشانه عليه سوريه انجام شده است که در راس آنها رژيم صهيونيستي است. رييس دستگاه ديپلماسي کشورمان ادامه داد: اميدواريم مجموعه کشورهاي منطقه با درايت و هوشمندي بيش‌تر نسبت به عواقب اقداماتي که انجام مي‌دهند، بينديشند. خداي ناکرده اگر در جهت نادرست هم‌چنان اقدامات ادامه يابد يقينا عواقب آن دامن‌گير همه خواهد شد و ما حتي نمي‌توانيم ابعاد عواقب سوء آن را اکنون به طور دقيق پيش‌‌بيني کنيم. مي‌دانيم که عواقب بسيار سوء خواهد داشت اما نمي‌توانيم دامنه آن را حتي پيش‌بيني کنيم. اين اتفاق تمام منطقه و حتي جهان را متاثر خواهد کرد. وزير امور خارجه کشورمان تصريح کرد: ما همه به دنبال صلح، ثبات و امنيت منطقه هستيم. بايد در اين جهت حرکت کنيم. به اندازه کافي مشکلات در اين منطقه وجود دارد. درست نيست که بر مشکلات بيفزاييم با اين تصور خام و خيال باطل که اگر خلائي در سوريه ايجاد شود و حکومت سوريه تغيير کند به راحتي حکومت ديگري جايگزين مي‌شود، اين خيال باطل و موهمي است. بايد به شرايط سوريه و وضعيت داخلي آن توجه داشته باشيم و نسبت به اين موضوع توصيه مي‌کنيم هم خودمان و هم ديگران که با هوشمندي، هوشياري و با نيت خيرخواهي براي مردم سوريه عمل کنيم در غير اين صورت همه متضرر خواهند شد.

 

وزير خارجه به سوريه به وطن دوم خود سفر کرده است

وزير امور خارجه کشورمان هم‌چنين گفت: به وزير خارجه سوريه که به وطن دوم خود سفر کرده است خوش‌آمد مي‌گوييم. يقين داريم که پيروزي از آن مردم سوريه است و يقينا حق پيروز خواهد شد. اميدواريم در نشست‌هايي که با ديگر مقامات کشورمان دارند به جزييات مسائل مورد نظر بپردازند. قطعا پيروزي از آن مردم سوريه است.

 

وليد المعلم: هرکس سلاح زمين بگذارد آزاد مي شود

در همين حال به گزارش مهر، وليد المعلم وزير امور خارجه سوريه نيز در نشست خبري خود با وزير امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوالي در اين باره که تروريست هايي که اکنون در سوريه بازداشت شده اند، از چه کشورهايي هستند و سوريه قصد دارد چه اقداماتي در مورد اين تروريست ها انجام دهد، گفت: در مورد اتباع کشورهاي تروريستي که از طريق مرزها وارد سوريه شده اند بايد بگويم که گروهي از مرز ترکيه وارد کشور شدند و گروه هايي نيز از ليبي و تونس و همچنين افرادي هم از مصر به سوريه آمده اند. وي با اشاره به گروهي که از عراق وارد سوريه شده اند، بيان کرد: گروهي که از خود عراق هستند دستگير شده اند و تعدادي از آنها جزء تشکيلات القاعده هستند. وي همچنين اظهار داشت: بيگانگاني نيز تحت عنوان خبرنگار وارد کشور مي شوند در حالي که خبرنگار نيستند. المعلم گفت: آن عده اي که در سوريه بازداشت مي شوند کساني هستند که سلاح بدست گرفته اند و در برابر نيروهاي ارتش و دولت مبارزه مسلحانه کرده اند. وي با تاکيد بر اين امر که قانون مبارزه با تروريست را در مورد اين افراد اجرا مي کنيم، خاطر نشان کرد: هر کسي که سلاح خود را به زمين بگذارد و خود را تسليم کند و دستش به خون کسي آلوده نباشد به سرعت آزاد مي‌شود. وي همچنين به شبکه الدنيا گفت: اسرائيل با برخي کشورهاي عربي در پس توطئه عليه سوريه قرار دارد. معلم با تاکيد بر اينکه سوريه امروز قوي تر از گذشته در مقابل تجاوزات ايستادگي مي کند، افزود: از چهارشنبه براي حمله به دمشق نقشه کشيدند، اما طي چند روز شکست خوردند در حلب هم همانند دمشق شکست خواهند خورد.

 

طرح عنان تنها راه مناسب براي حل بحران سوريه است

وي اظهار داشت : ما به حفظ امنيت لبنان علاقه مند هستيم و از برادران خود مي خواهيم از ورود افراد مسلح و سلاح به سوريه جلوگيري کند. وزير امور خارجه سوريه با بيان اينکه، طرح عنان تنها راه مناسب براي حل بحران سوريه است، تصريح کرد : ما به اجراي طرح عنان که بر جلوگيري از دخالت خارجي و راهکار سياسي تاکيد مي کند، پايبنديم.

 

جليلي: آمريکا و صهيونيست ها مي خواهند انتقام جنگ‌هاي 33 روزه و 22 روزه را از سوريه بگيرند

در همين حال به گزارش واحد مرکزي خبر وليد معلم وزير امور خارجه سوريه روز گذشته با سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي ديدار و گفتگو کرد. به گزارش دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي؛ جليلي در اين ديدار با اشاره به اينکه دشمني آمريکا و صهيونيستها با مردم سوريه يک دشمني قديمي است اظهار داشت: امروز آنها با کمک ديکتاتورهاي منطقه و تروريستها مي خواهند پس از ناکامي در جنگهاي 33 روزه و 22 روزه، انتقام آن را از مردم سوريه بگيرند. وي با تأکيد بر اينکه جهان اسلام، آمريکا و رژيم صهيونيستي را دشمن خود مي داند گفت: مسلمانان نمي پذيرند که آمريکا و صهيونيستها با کمک ديکتاتورها و تروريستها و با زور اسلحه، طرفدار حقوق مردم باشند. وليد معلم وزير امور خارجه سوريه نيز در اين ديدار با اشاره به مناسبات عميق و راهبردي دو کشور، بر برقراري آرامش نسبي در شهرهاي سوريه و ادامه پاکسازي مناطق مختلف آن کشور از حضور تروريستها در دفاع از شهروندان تأکيد کرد.

 

اينديپندنت: هدف اصلي غرب در سوريه، ايران است نه رژيم اسد

در همين حال روزنامه انگليسي اينديپندنت در تحليلي نوشت: "هدف واقعي غرب از اقدام عليه سوريه در حقيقت براندازي حکومت بشار اسد نيست، بلکه ايران است." به گزارش ايسنا، روزنامه اينديپندنت در تحليلي به قلم رابرت فيسک مي‌نويسد: «در حالي که قطر و عربستان تسليحات و منابع مالي در اختيار شورشيان سوري قرار مي‌دهند تا از اين طريق فرآيند سقوط حکومت بشار اسد، رئيس جمهوري سوريه را تسريع بخشند، واشنگتن هرگز دست به انتقاد از اقدام‌هاي اين شورشيان نمي‌زند. وي يادآور مي شود که هدف آمريکا در سوريه تنها ايران است نه دموکراسي، چرا که عربستان و قطر خود داراي حکومتهاي ديکتاتوري در منطقه هستند.

بيانيه ۲۴۵ نماينده مجلس در حمايت از انجام اصلاحات و قطع دست مداخله جويان در سوريه

بردبار- ۲۴۵ نماينده مجلس با امضاي بيانيه اي که در جلسه علني ديروز قرائت شد، ضمن حمايت از اصلاحات و تاييد هر راه حلي که به مشارکت مردم سوريه در سرنوشت خود منجر مي شود، اعلام کردند: اطمينان داريم که کفر جهاني و پادشاهان مرتجع که وجودشان وابسته به ابرقدرت هاي ضداسلام است هرگز نيت خيري نداشته اند و ملت و دولت سوريه بايد قاطعانه دست مداخله جويان را قطع کنند. به گزارش خبرنگار پارلماني خراسان، متن اين بيانيه به شرح زير است: ما نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ايران از اين که دخالت ها و توطئه هاي کشورهاي استکباري، آمريکا، اسرائيل و غرب و حمايت هاي همه جانبه رژيم هاي مرتجع از يک طرف و گروه هاي تندرو و خشونت طلب که آلت دست قدرت هاي ضداسلامي قرار گرفته اند از طرف ديگر به نتيجه نرسيده است، مسرت و حمايت خود را از دولت سوريه اعلام کرده و از خداوند بزرگ مي خواهيم تا در اين ماه مبارک مشکلات مسلمانان را برطرف سازد. البته دولت سوريه که همواره در خط مقدم مبارزه با صهيونيسم و مدافع و حامي مقاومت بوده است بايد انتظار توطئه هاي صهيونيستي را بکشد. اما قطعا مي دانند که استقامت است که مي تواند همه توطئه ها را خنثي  کند و اتکاء به خداوند بزرگ پيروزي قطعي را در پي دارد. ما نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ضمن حمايت از اصلاحات و تاييد هر راه حلي که به مشارکت مردم در سرنوشت خود منجر مي شود اطمينان داريم که کفر جهاني و پادشاهان مرتجع که وجودشان وابسته به ابرقدرت هاي ضداسلام است هرگز نيت خيري نداشته اند و ملت و دولت سوريه بايد قاطعانه دست مداخله جويان را قطع کنند و بدانند که اين دخالت ها با هدف مددرساني به رژيم صهيونيستي است تا تنفس مصنوعي براي اين رژيم منزوي ايجاد کند که به دليل انقلاب هاي اسلامي در منطقه، اين رژيم سخت در تنگنا قرار گرفته است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب